Firma ENPF se objevila v říjnovém vydání prestižního magazínu Forbes, který představil příběh dvou vizionářů z Ostravy – Davida Damka a Tomáše Prause. Ti proměnili tradiční truhlářské řemeslo v moderní podnikání 21. století a dokazují, že kombinace řemesla, inovací a marketingu může fungovat i v odvětví, které se na první pohled mění jen pomalu.
Od vrtačky k miliardovým ambicím
Jak píše Forbes, David a Tomáš nevyměnili vrtačku za kancelářskou židli – spíše naopak. Sami se aktivně podílejí na vývoji, výrobě i obchodu. Díky tomu dokázali firmu posunout z lokální úrovně až mezi nejrychleji rostoucí výrobce nábytku v Česku.
ENPF staví na precizní zakázkové výrobě, moderních technologiích a přístupu, který se dívá dál než k nejbližšímu projektu. „Nejsme celoroční truhláři. Jsme obchodníci, kteří začali dělat řemeslo, a do standardů proto promítáme svoje potřeby,“ vysvětluje David Damek v článku.
Dnes má ENPF přes padesát zaměstnanců a roční obrat v řádech stovek milionů korun. A tím to nekončí – cílem je během několika let posunout se do miliardových hodnot.
Neběžíme maraton, ale štafetu
Forbes také zdůrazňuje jejich filozofii růstu. „ENPF neběží maraton, nýbrž štafetu,“ říká Tomáš Prause. Firma sází na dlouhodobé budování hodnot, týmovou kulturu a rozvoj lidí. Každý nový zaměstnanec má možnost růst, učit se a stát se součástí širší vize.
Rozšiřování firmy přitom nekončí v Ostravě – v plánu jsou pobočky v Brně, Praze a také expanze do zahraničí. Ať už půjde o vlastní výrobu, nebo nové projekty, jejich cílem je posouvat hranice tradičního řemesla.
Když se spojí tradice s vizí
David Damek a Tomáš Prause nechtějí pouze vyrábět nábytek – chtějí měnit vnímání českého řemesla. Kombinují tradiční postupy s moderní technologií, automatizací a promyšleným marketingem. „Chceme dávat práci desítkám našich lidí a budovat značku, na kterou budeme jednou opravdu hrdí,“ dodávají zakladatelé.

